miércoles, 21 de diciembre de 2011

Josep Torrents Missé Psicòleg Humanista

Un passeig per l’autoestima
Mostrando los 2 mensajes.

Tribuna Maresme
vers un mateix. En segon lloc, hi trobem la visió d’un mateix, que té a veure amb el concepte que un té de si mateix. En signe positiu és tenir una bona idea i creure amb les pròpies habilitats i capacitats. El tercer component és la seguretat en un mateix. Sentir-se segur vol dir confiar en un mateix i actuar amb convicció, sense dubtes, sense pors. Significa estar convençuts que ens en sortirem davant d’una situació complicada, difícil i que actuarem adequadament, malgrat que ens puguem equivocar. Fer un passeig per l’autoestima requereix conèixer aquests ingredients bàsics i a la vegada fer una mirada cap a l’interior d’un mateix i avaluar el grau que en tenim. A tall
d’exercici, podem seguir unes pautes que ens conduiran a autoreflexionar sobre la nostra autoestima. Si us interessa el tema, agafeu llapis i paper i responeu les següents qüestions:

1. Com sóc? Autodefinició tant en l’aspecte físic com de caràcter.

2. Quines són les meves qualitats, habilitats? I quins són els meus defectes?

3. Feu una llista d’èxits assolits i una altra de fracassos.

4. Què és el que et mereixes i no tens?

5. Quines són les meves alegries? I quines les meves penes?

6. Autovaloració. Quins aspectes meus valoro i m’agraden? I quins no?

7. Si tingués una vareta màgica, quins aspectes meus canviaria?

Cal entendre que, al llarg de la vida, hi ha vivències i esdeveniments que poden modificar l’autoestima. En l’àmbit afectiu, Sigmund Freud, metge i psicoanalista vienès, havia escrit: “En la vida amorosa, no ser estimat rebaixa el sentiment d’autoestima; ser-ho, l’aixeca”. En el món laboral, la desqualificació o la falta de reconeixement de la nostra tasca pot repercutir, i molt, a disminuir l’autoestima. Igualment ens pot influir quan ens rebutgen els amics, la família, etc. I, contràriament, podem augmentar-la si tenim la certesa que ens accepten i que som apreciats. En conclusió, l’autoestima és el pal de paller que ens ajudarà a desenvoluparnos amb una actitud positiva davant la nostra existència, i que caldrà anar alimentant amb el pas del temps.

Josep Torrents Missé
Psicòleg Humanista

No hay comentarios:

Publicar un comentario